نوشته شده توسط : swot

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های افغانستان، 'آغا لالی' نماینده مردم قندهار در شورای استانی قندهار گفت: وی پس از وقوع حادثه به محل رفته و منطقه را از نزدیك بررسی كرده و مردم محل به وی گفته اند كه در این كشتار چندین نظامی امریكایی دست داشتند نه یك سرباز و این جنایت از پیش برنامه ریزی شده بود.

وی تاكید كرد كه باید هیاتی از سوی دولت و نظامیان خارجی تعیین و حادثه را بصورت شفاف بررسی كرده و عاملان جنایت را در دادگاه علنی در داخل افغانستان محاكمه كنند.

یكی از بزرگان قومی كه در تظاهرات شركت كرده بود نیز گفت كه یك نظامی آمریكایی توان این كار را ندارد كه یازده تن را در منزل كشته و اجساد آنان را جمع آوری كرده و پس ازآن آتش بزند.

آنان تاكید كردند كه ادامه این جنایات عكس العمل جدی مردم را در پی خواهد داشت.

'عبدالرحیم ایوبی' نماینده استان قندهار در پارلمان افغانستان كه در این تظاهرات شركت داشت از سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری خواست نگذارند زنان ؛ كودكان و غیرنظامیان افغان بدست نظامیان خارجی قتل عام شوند.

سربازان قاتل آمریكایی درحالی كه به سلاح های سنگین مجهز بوده و دوربین دید در شب نیز داشته اند؛ سحرگاه یكشنبه از پایگاه خود خارج می شوند و با یورش وحشیانه به سه خانه روستایی در روستای 'زنگی آباد' منطقه پنجوایی استان قندهار 16 زن و كودك را درحالی كه در خواب بسر می بردند با شلیك گلوله به قتل می رسانند.

خبرگزاریها به نقل از اهالی زنگی آباد گزارش دادند: نظامیان امریكایی پس از انجام این جنایت جنون آمیز یازده جسد غیر نظامیان كشته شده از جمله جسد چهار دختر زیر شش سال را جمع اوری و انها را اتش زدند.

مجلس نمایندگان افغانستان (ولسی جرگه) روز گذشته (دوشنبه) با انتشار بیانیه ایی اعلام كرد كه، 'ما جدا از دولت آمریكا می خواهیم و از آن انتظار داریم تا مجرمان را به سزای اعمال خود برساند و آن ها را در دادگاهی علنی در حضور مردم افغانستان محاكمه كند.'

سازمان ملل در گزارشی اعلام كرده است تنها در سال گذشته میلادی 2777 غیرنظامی افغان براثر حملات نیروهای خارجی در افغانستان جان خود را از دست داده اند.

براساس گزارش گروه های حقوق بشری ؛ 34 هزار غیرنظامی افغان تنها توسط نیروهای بین المللی كمك به امنیت افغانستان ( ایساف) از سال 2001 میلادی تاكنون كشته شده اند.

آساق**ع.ن**1392





:: برچسب‌ها: واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: